Czy warto wprowadzać do diety wafle ryżowe?

Wafle ryżowe, już od dłuższego czasu stały się bardzo znaną z przekąsek, po którą często sięgają osoby decydujące się na zmianę swojej sylwetki. Ale jak to w sumie jest z tymi waflami, warto je jeść i dodać do swojej diety, a może to zwykła pułapka podobnie jak większość “fit” jogurtów, soków i tak dalej? Na te i inne pytania postaramy Ci się odpowiedzieć w tym tekście. Przede wszystkim podstawową sprawą na którą należy zwrócić uwagę jest skład wafli ryżowych. Obecnie w sklepach, hurtowniach spożywczych czy nawet stacjach benzynowych pojawia się tak ogromny wybór tego produktu, że wybór jednego rodzaju może okazać się na prawdę ciężką do podjęcia decyzją. Jeśli chodzi o skład, wiadomo najlepsze wafle wybierzesz wtedy kiedy to ich skład będzie jak najkrótszy. Jednak często z braku czasu i pośpiechu po prostu nie zwracasz na to uwagi, a na prawdę warto spojrzeć na etykietą, bo jak się okazuje taka przekąska może być kopalnią soli, czy też nie potrzebnych tłuszczy trans. Jeśli zdecydujesz się na wafle na przykład o smaku papryki, spójrz co znajdzie się w ich składzie:

  • ryż brązowy 34%, ryż biały 25%, grys kukurydziany 25,4%, olej rzepakowy, sól, ostra papryka 1,3%, serwatka w proszku (z mleka), cukier, aromaty (w tym dymu wędzarniczego), cebula w proszku, fruktoza, pomidory w proszku, proszek serowy, czosnek w proszku, kwas cytrynowy, przyprawy, barwnik annato

Jak widzisz znalazło się tutaj sporo zbędnych składników, które  tak każdy z nas dostarcza do swojego organizmu codziennie, często w za dużych ilościach, chodzi tu głównie o sól czy też cukier, no i oczywiście wszystkie chemiczne związki. Uwierz, żadna chemia nie jest zdrowa dla Twojego organizmu. Jeśli chodzi o kaloryczność, taki jeden wafel to jakieś 50 kcal, ale nie oszukujmy się. Kto kończy na jednym waflu? No właśnie… Dla porównania poniżej zobaczysz skład wafli ryżowych naturalnych:

  • brązowy ryż pełnoziarnisty 100%

Widzisz zasadniczą różnicę? Nie ma tutaj ani soli, ani cukru, ani też żadnej chemii, która mogła by źle wpłynąć na Twój organizm. Dlatego jeśli decydujesz się na przekąskę w tej formię, na prawdę warto spojrzeć coś wrzucasz do koszyka. Tutaj ilość kalorii w jednym waflu to około 38. Niby nie jest to duża różnica, jeśli jednak zjesz cztery takie wafle, których skład jest dłuższy niż tych to dodatkowe 50 kcal. Niby nie jest to straszna ilość, ale jednak. Dla osób na diecie może się okazać, że to jednak dużo.

A jakie są inne wady wafli ryżowych?

  • duża zawartość insuliny – może to być powód problemów z chudnięciem
  • wysoki indeks glikemiczny
  • mała ilość błonnika, niezbędnego w codziennej diecie
  • nie są w stanie zastąpić Nam pieczywa, nie zawierają tylu cennych składników odżywczych

Tak więc jak widzisz jest dość różnie z waflami. Ale grunt to świadomość wyboru tych lepszych jakościowo, i przede wszystkim nie popadanie w obłęd. Zjedzenie dwóch wafli jako przekąski, bądź zastąpienie nimi wieczorem pieczywa będzie dobrym pomysłem. Ale zjedzenie całej paczki już nie koniecznie!

Na portalu altruismonline.com uzyskasz ciekawe informacje odnośnie pomysłów na wafle ryżowe.

VN:D [1.9.22_1171]
Ocena: 9.0/10 (1 głos )
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 (z 0 głosów)
Czy warto wprowadzać do diety wafle ryżowe?, 9.0 out of 10 based on 1 rating