Dieta śródziemnomorska

Śródziemnomorski sposób odżywiania został uznany przez licznych badaczy za najzdrowszą dietę na świecie. Wynika to z faktu, że dzięki diecie śródziemnomorskiej dbamy nie tylko o naszą urodę oraz zdrowie, ale możemy skutecznie schudnąć, i to aż osiem kilogramów w ciągu jednego miesiąca.

Dzięki czemu dieta śródziemnomorska stała się tak popularna? Przede wszystkim dzięki temu, że zawiera mnóstwo nienasyconych tłuszczów, które są naszymi sprzymierzeńcami w walce z nadwagą. W skład tej diety wchodzą między innymi warzywa, owoce, nabiał oraz awokado, oliwa z oliwek, oliwki, olej, orzechy, nasiona oraz ryby, które są częstym przysmakiem goszczącym na stołach ludzi mieszkających w okolicach basenu Morza Śródziemnego.

Na początku stosowania tej kuracji odchudzającej, która może stać się dietą na całe życie, należy zmniejszyć ilość przyjmowanych dziennie kalorii do 1600. Każdy z posiłków powinien zawierać ich około czterystu, zatem dziennie powinniśmy spożywać cztery dania. Dietę śródziemnomorską należy uzupełniać wypijaniem każdego dnia około dwóch litrów wody, najlepiej z dodatkiem ogórka, soku z cytryny bądź też imbiru, który przyspiesza naszą przemianę materii i pozwala szybciej spalać nadmiar tłuszczu.

Do diety śródziemnomorskiej warto dołączyć także aktywność fizyczną, którą mogą być na przykład: ćwiczenia na siłowni, pływanie, bieganie, spacerowanie, gimnastykowanie się czy też jazda na rowerze. Ponadto warto dodać, że w tej diecie możemy pozwolić sobie na małe co nieco w postaci gorzkiej czekolady, która jest bogata w magnez – to właśnie dzięki niemu nasz układ nerwowy może prawidłowo funkcjonować.

Zapraszam każdego, kto nie ma zamiaru tracić czasu na nieskuteczne lub krótko utrzymujące efekty diety do podejścia do sprawdzonej i popularnej diety śródziemnomorskiej!

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 8.2/10 (13 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 (z 0 głosów)